Skolsköterska

Jag heter Kristina Danielsson, kallas för Lillis, och jag arbetar som skolsköterska på Gamla Uppsala skola. Ni kan nå mig på telefon 018-727 58 86 eller via mail kristina.danielsson@uppsala.se

Skolsköterskans uppdrag är främst att arbeta förebyggande samt hälsofrämjande genom regelbundna hälsosamtal, hälsokontroller, uppföljningar och vaccinationer. Läs mer om elevhälsans basprogram på uppsala.se, länk nedan.

Du som elev eller vårdnadshavare är välkommen att kontakta mig i frågor som rör barn och ungas hälsa. Enklare sjukvårdsinsatser erbjuds och jag hänvisar vidare till sjukvården vid behov.

Skolsköterskan och skolläkaren ansvarar för elevhälsans medicinska insatser (EMI). Skolläkaren kan bokas via skolsköterskan för skolrelaterade Hälsoproblem. EMI omfattas av lagstadgad sekretess, medgivande från vårdnadshavare efterfrågas för utlämnande av information om en enskild elevs hälsotillstånd till övrig personal.

Det är viktigt att Du som vårdnadshavare själv kontaktar och informerar klassläraren och skolsköterskan om ditt barns hälsotillstånd kräver extra uppmärksamhet.

Elevhälsans arbete; https://www.uppsala.se/skola-och-forskola/elevhalsa

Uppdaterad: